Czas trwania szkolenia: 4 godz. Cele: Celem szkolenia jest zapoznanie z prawnymi i praktycznymi aspekatami związanymi z sytuacjami kryzysowymi w szkole. Jego uczestnik dowie się, jakie są jego uprawnienia, obowiązki i jak kształtuje się jego odpowiedzialność, a także jakie są wytyczne MEN w kwestii procedur postępowania w sytuacjach kryzysowych . Poruszane zagadnienia: 1.Obowiązki Dyrekcji, Nauczycieli i Pracowników szkół w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczniów Czas trwania szkolenia: 4 godz. Cele: Szkolenie ma na celu przygotowanie szkoły/zespołu nauczycieli do przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej zgodnie z zapisami rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym Poruszane zagadnienia: 1.Wybór przedmiotu ewaluacji Zakładane efekty: Uczestnicy dowiedzą się jak wybrać przedmiot ewaluacji oraz jak przygotować plan ewaluacji wewnętrznej w swojej szkole. Dodatkowo ustalą, jakie narzędzia badawcze wybrać oraz jak będzie wyglądać raport z ewaluacji wewnętrznej. Czas trwania szkolenia: 4 godz. Cele: Szkolenie ma na celu przypomnienie lub poznanie wymagań państwa zawartych w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym wobec szkół oraz uśwaidomienie, jakie działania już podejmuje szkoła, a jakie powinna, aby spełniać wymagania. Poruszane zagadnienia: 1.Cele i wartości ewaluacji Zakładane efekty: Uczestnicy poznają wymagania państwa wobec szkół oraz dowiedzą się, jakie działania powinni podjąć, aby je wypełniać. Ponadto zostaną przygotowani do współpracy z wizytatorami w zakresie ustalenia harmonogramu i organizacji badania ewaluacyjnego. Czas trwania szkolenia: 4 godz. Cele: Szkolenie ma na celu zaznajomienie uczestników z objawami przemocy w rodzinie oraz właściwymi metodami postepowania wobec uczniów dotkniętych przemocą, a także z instytucją Niebieskiej Kart.. Poruszane zagadnienia: 1.Przemoc w rodzinie – objawy, zasady postępowania w przypadku podejrzenia, że uczeń jest ofiarą przemocy w rodzinie, obowiązki nauczyciela i dyrektora szkoły, czynności do natychmiastowego podjęcia Zakładane efekty: Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani ze wszystkimi formularzami NK, jak również dowiedzą się jak prawidłowo realizować procedurę NK. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafili właściwie zajmować się uczniami dotkniętymi przemocą, wspierać ich, otoczyć opieką, udzielić pomocy, a dyrektorzy zostają zaznajomieni z przykładowymi procedurami, które mogą zostać wdrożone w ich placówkach. Czas trwania szkolenia: 4 godz. Cele: Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z procedurami określonymi w ustawie o ochronie danych osobowych, omówienie praktycznych problemów związanych z jej stosowaniem w placówkach oświatowych, jak również wskazanie propozycji rozwiązań w zakresie gromadzenia obowiązkowej dokumentacji osobowej. Poruszane zagadnienia: 1.ODO – zagadnienia ogólne/ podstawowe pojęcia Zakładane efekty: Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności związane z prawidłowym prowadzeniem baz danych osobowych w szkole, w oparciu o obowiązujące przepisy. Czas trwania szkolenia: 4 godz. Cele: Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z uregulowaniami prawnymi z zakresu odpowiedzialności nauczycieli – dyscyplinarnej, porządkowej, cywilnej, pracowniczej i karnej. Poruszane zagadnienia: 1.Obowiązki wynikające z Karty Nauczyciela podstawą oceny odpowiedzialności Zakładane efekty: Nauczyciel pozna podstawy swojej odpowiedzialności, obowiązki oraz prawa, a także sposoby obrony w ewentualnym sporze. Szkolenie pozwoli na samodzielną ocenę, czy nauczyciel jest odpowiedzialny za dane zdarzenie. Czas trwania szkolenia: 4 godz. Cele: Celem szkolenia jest przedstawienie możliwej odpowiedzialności prawnej uczniów w kontekście odpowiedzialności za szkody przez nich spowodowane - zarówno szkody w mieniu i szkody osobowe, a także odpowiedzialności karnej. Przedstawione zostaną przesłanki odpowiedzialności nauczycieli i rodziców za winę w nadzorze - czyli osób odpowiedzialnych za uczniów. W zależności od grupy docelowej poszczególne tematy będą omówione szerzej - przeznaczone ono jest zarówno dla nauczycieli, uczniów jaki i rodziców. Szkolenie obfituje w przykłady spraw, które zawisły na wokandach sądów. Poruszane zagadnienia: 1.Odpowiedzialność karna i cywilna: różnice, przykłady Czas trwania szkolenia: 6 godz. Cele: Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy na temat mediacji sądowych i pozasądowych. Uczestnik pozna typy i zastosowania postępowań mediacyjnych oraz kluczowe składowe psychologii konfliktu i komunikacji. Dodatkowo zapozna się z elementami procesów negocjacji i mediacji, a także zdobędzie wiedzę z zakresu uregulowań prawnych mediacji. Poruszane zagadnienia: 1.Mediacja - jej rodzaje i zastosowanie Zakładane efekty: Udział w szkoleniu pozwoli zgłębić wiedzę na temat mediacji - jej typów i zastosowań. Nauczyciele poznają strategie rozwiązywania konfliktów oraz narzędzia niebędne w prowadzeniu efketywnej mediacji. Ponadto prowadzący przestawi kontekst prawny i organizacyjny prowadzenia mediacji oraz podstawy interwencji kryzysowej.
BEZPIECZNA SZKOŁA
2.Odpowiedzialność prawna Pracowników szkoły za zapewnienie bezpieczeństwa na gruncie prawa oświatowego, cywilnego i karnego
3.Sytuacje kryzysowe - procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych, zapobieganie sytuacjom kryzysowym, zagadnienia monitoringu w szkole, uprawnienia nauczyciela w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa uczniów, dyscyplina w szkole, omówienie zaleceń MEN w sprawie zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych, zagrożenia cyfrowe w tym hejt i stalking
4.Odpowiedzialność karna nieletnichJAK PRZEPROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ
2.Konceptualizacja ewaluacji
3.Narzędzia badawcze
4.Raport z ewaluacji
5.Rola dyrektoraJAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ
2.Wymagania państwa wobec szkół - istota wymagań (analiza)
3.Nadzór pedagogiczny (ewaluacja) w świetle nowych przepisów (Rozporządzenie MEN z dnia 10 maja 2013r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego)
4.Działania, jakie podejmuje szkoła w obszarze wymagań, a jakie może jeszcze podejmować
5.Jak przełożyć wymagania państwa wobec szkół na plany pracy z uczniami
6.Poznanie modelu ewaluacji zewnętrznej
7.Strona techniczna przygotowania się do ewaluacji - rola dyrektora, harmonogram, uczestnicy, itp.NIEBIESKA KARTA - UCZEŃ DOTKNIĘTY PRZEMOCĄ W RODZINIE - ZADANIA PRACOWNIKÓW SZKOŁY
2.Właściwe procedury wewnętrzne wobec uczniów dotkniętych przemocą - omówienie przykładowej procedury, zadania nauczycieli, wychowawcy, pedagoga, dyrektora
3.Realizacja procedury Niebieskiej Karty - przebieg i ustalenie planu pomocy, instrukcja wypełnienia niebieskiej karty, zespoły interdyscyplinarne
4.Zasady pracy z uczniem dotkniętym przemocą
5.Współpraca szkoły z instytucjami publicznymiOCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W OŚWIACIE
2.Przetwarzanie danych osobowych
3.Prawa uczniów, nauczycieli oraz rodziców, których dane są przetwarzane
4.Obowiązek prawny zabezpieczenia danych osobowych
5.Dokumentacja wymagana przez ustawę o ODO
6.Środki techniczne służące zabezpieczeniu danych osobowych
7.Odpowiedzialność prawna administratora danych oraz pracownikówODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA NAUCZYCIELI
2.Omówienie rodzajów odpowiedzialności - wskazanie podstaw prawnych, przesłanek odpowiedzialności, skutków
3.Odpowiedzialność odszkodowawcza - odpowiedzialność nauczycieli i szkoły
4.Okoliczności pozwalające wyłączyć odpowiedzialność, przedawnienie roszczeń, pojęcie winy w prawie cywilnym i karnym
5.Omówienie przebiegu procesu cywilnego, w sprawach z zakresu prawa pracy oraz postępowania dyscyplinarnego
6.Omówienie przykładów - prezentacja odpowiedzialności w praktyce, orzecznictwo, interpretacja PIPODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA UCZNIÓW - NOWOŚĆ
2.Przesłanki odpowiedzialności cywilnej: szkoda, czyn, związek przyczynowy
3.Odpowiedzialność na zasadzie winy, wina w nadzorze
4.Jaką szkodę wyrządzoną szkole naprawią rodzice, a jaką nauczyciele?
5.Czy szkoła może pozwać ucznia? Czy uczeń może pozwać szkołę?
6.Przebieg procesu o naprawienie szkody
7.Przesłanki odpowiedzialności karnej, podstawowe pojęcia: przestępstwo, poczytalność, definicja czynu człowieka, bezprawność czynu, wina, znamiona przestępstwa
8.Różnica między przestępstwem a wykroczeniem
9.Omówienie typów czynów zabronionych, które mogą popełnić uczniowie
10.Odpowiedzialność karna na gruncie ustawy postępowania w sprawach nieletnichMEDIACJE SĄDOWE I POZASĄDOWE - NOWOŚĆ
2.Psychologia konfliktu
3.Strategie rozwiązywania konfliktów, psychologia komunikacji oraz elementy procesu negocjacji, jako niezbędnego narzędzia w prowadzeniu efektywnej mediacji
4.Proces mediacji, narzędzia mediacyjne, osoba mediatora
5.Kontekst prawny i organizacyjny prowadzenia mediacji
6.Podstawy interwencji kryzysowej
Administracja: perfekcyjneStrony.pl