Czas trwania szkolenia: 3 godz.

Cele: Celem szkolenia jest rozwój kompetencji komunikacyjnych w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Poruszane zagadnienia:

  • Wprowadzenie: komunikacja- co to właściwie oznacza?
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna.
  • Techniki aktywnego słuchania, w tym parafraza, odzwierciedlanie, klaryfikacja.
  • Komunikat JA – komunikat TY.
  • Pytania otwarte czy pytania zamknięte?
  • Bariery komunikacyjne.
  • Komunikacja asertywna, a komunikacja agresywna i uległa.
  • Zakres komunikacji niewerbalnej.
  • Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe.
  • Informacje przekazywane niewerbalnie.
  • Komunikacja w NLP.

Zakładane efekty:

Udział w szkoleniu pozwoli poznać technik efektywnej komunikacji adekwatnej do celu rozmowy i jej uczestników, pozbawionej zakłóceń zewnętrznych i wewnętrznych.