Czas trwania szkolenia: 3 godz.
Cele: Celem szkolenia jest rozwój kompetencji komunikacyjnych w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Poruszane zagadnienia:
- Wprowadzenie: komunikacja- co to właściwie oznacza?
- Komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Techniki aktywnego słuchania, w tym parafraza, odzwierciedlanie, klaryfikacja.
- Komunikat JA – komunikat TY.
- Pytania otwarte czy pytania zamknięte?
- Bariery komunikacyjne.
- Komunikacja asertywna, a komunikacja agresywna i uległa.
- Zakres komunikacji niewerbalnej.
- Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe.
- Informacje przekazywane niewerbalnie.
- Komunikacja w NLP.
Zakładane efekty:
Udział w szkoleniu pozwoli poznać technik efektywnej komunikacji adekwatnej do celu rozmowy i jej uczestników, pozbawionej zakłóceń zewnętrznych i wewnętrznych.