Czas trwania szkolenia: 3 godz.
Cele: Celem szkolenia jest zrozumienie zjawiska konfliktu, poznanie jego przyczyn oraz znaczenia w procesie rozwoju osobistego i zawodowego, zdobycie umiejętności rozwiązywania konfliktów, a także zapoznanie się z elementami utrudniającymi ich przezwyciężanie.
Poruszane zagadnienia:
- Definicja konfliktu i jego przyczyny.
- Rodzaje konfliktów.
- Konflikty konstruktywne a konflikty destruktywne.
- Zachowanie w sytuacjach konfliktowych.
- Koło Moor`a czyli o strukturze konfliktu.
- Przyczyny konfliktów w firmach/organizacjach.
- Sposoby rozwiązywania konfliktów wg Thomasa i Kratochvila.
- Techniki rozwiązywania konfliktów.
- Rozmowa w celu rozwiązania konfliktu.
- Gdy rozmowa nie pomaga, czyli kilka słów o mediacjach i negocjacjach.
Zakładane efekty:
Udział w szkoleniu przyczyni się do pełnego zrozumienia zjawiska konfliktu oraz wykorzystania go w procesie rozwoju zespołu zawodowego, w tym usprawnienia jego współpracy i działania.