Czas trwania szkolenia: 4 godz.
Cele: Nauczyciele poznają metodę projektu edukacyjnego (jedną z najbardziej atrakcyjnych metod nauczania; motywującą uczniów, uwalniającą ich kreatywność, pozwalającą na podejmowanie decyzji) oraz dowiedzą się jak wykorzystać ją do realizacji wybranych fragmentów podstawy programowej podczas lekcji.
Poruszane zagadnienia:
- Metoda projektu – wstęp, założenia, cele, zalety
- Kategorie projektów – omówienie cech dobrych projektów
- Etapy pracy metodą projektu
- Analiza podstawy programowej pod kątem wyboru z niej wymagań do realizacji metodą projektu
- Planowanie projektów edukacyjnych
- Aspekt wychowawczy wykorzystania metody projektu – praca zespołowa z uczniami, kryteria oceniania zachowania
- Dokumenty przydatne w realizacji projektów
- Przygotowanie prezentacji efektów pracy oraz ewaluacja projektu
- Rola nauczyciela w pracy metodą projektu
- Korzyści wynikające z realizacji projektów
Zakładane efekty:
Dzięki udziałowi w szkoleniu nauczyciele dowiedzą się, które wymagania z podstawy programowej mogłyby być realizowane metodą projektu edukacyjnego, sformułują cele i kryteria sukcesu do wybranego projektu edukacyjnego oraz określą, w jaki sposób można zaangażować uczniów w ich tworzenie. Ponad to uczestnicy zaplanują działania prowadzące do osiągnięcia celów projektu oraz sposób monitorowania realizacji, a także sformułują argumenty przemawiające za wykorzystaniem metody projektu do realizacji podstawy programowej.