Czas trwania szkolenia: 4godz.
Cele: Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z podstawowymi założeniami neurodydaktyki oraz wskazać nauczycielom w jaki sposób praktycznie wykorzystać wiedzę dotyczącą pracy mózgu w kształceniu uczniów.
Poruszane zagadnienia:
- Neurodydaktyka – podstawowe pojęcia
- Neurobiologiczna charakterystyka procesu uczenia się
- Czynniki warunkujące efektywne uczenie się
- Znaczenie neuronów lustrzanych w procesie uczenia się – modelowanie, empatia, umiejętności społeczne
- Zabawa jako wzór efektywnego uczenia się
- Wpływ współczesnych technologii na nasz mózg
- Przykłady dobrej praktyki
- Jak zaplanować lekcje zgodnie z zasadami neurodydaktyki?
Zakładane efekty:
Przywołane badania nad budową i zadaniami mózgu przyczynią się do lepszego poznania i zrozumienia zależności pomiędzy funkcjonowaniem mózgu a procesem uczenia się. Dzięki udziałowi w szkoleniu nauczyciele nie tylko będą potrafili wyjaśnić czym jest neuroplastyczność, neurodydaktyka czy neurony lustrzane, ale przede wszystkim zdobędą praktyczne umiejętności świadomego planowania i prowadzenia lekcji, tak aby podtrzymać naturalną, wewnętrzną motywację dzieci do nauki.