Czas trwania szkolenia: 2 godz.
Cele: Szkolenie ma na celu nabycie umiejętności rozpoznawania fazy i rodzaju zapotrzebowania na wsparcie oraz udzielania wsparcia społecznego na wszystkich jego poziomach. Dodatkowo uczestnicy szkolenia pogłębią wiedzę na temat procesów motywacyjnych i czynników warunkujących te procesy, dowiedzą się jak rozpoznawać czynniki spadku motywacji w zespole lub u poszczególnych pracowników, a także nauczą się świadomie i umiejętnie wpływać na podnoszenie poziomu motywacji i zaangażowania u pracowników.
Poruszane zagadnienia:
- Wsparcie społeczne – definicja, źródła, znaczenie i typowe cechy.
- Rodzaje wsparcia społecznego. Wsparcie emocjonalne, informacyjne i instrumentalne.
- Modele wsparcia społecznego.
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna pracownika. Analiza systemów motywujących w miejscu pracy.
- Zaangażowanie pracowników.
- Efektywne wspieranie pracowników.
Zakładane efekty:
Podczas szkolenia uczestnicy poszerzą wiedzę w zakresie monitorowania poziomu motywacji podwładnych, rozpoznawania sytuacji spadku motywacji do pracy oraz wspierania i budowania zaangażowania pracowników na drodze indywidualnego zrozumienia.